Naslov IMPLEMENTACIJA SKALE ZA PROCJENU
PROFESIONALNIH KOMPETENCIJA MEDICINSKIH
SESTARA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Naslov (engleski) IMPLEMENTATION OF THE NURSE PROFESSIONAL
COMPETENCE SCALE IN THE REPUBLIC OF CROATIA
Autor Kata Ivanišević
Mentor Goran Hauser (mentor)
Mentor Sandra Bošković (komentor)
Član povjerenstva Daniela Malnar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Tadić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Alan Šustić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Medicinski fakultet (Katedra za internu medicinu) Rijeka
Datum i država obrane 2023-10-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 37 - Obrazovanje 61 - Medicina
Sažetak Cilj istraživanja: Procijeniti stupanj profesionalnih kompetencija završenih studenata sestrinstva validiranom skalom i u skladu s dobivenim rezultatima doprinijeti utvrđivanju kvalitete provedbe obrazovnih programa studija sestrinstva kao i nacionalnog kurikuluma. Materijal i metode: Validacija Nurse Professional Competence skale i istraživanja o stupnju profesionalnih kompetencija provedena je u četiri visokoobrazovne ustanove u Hrvatskoj. U istraživanju su sudjelovali studenti završenih prijediplomskih i diplomskih studija sestrinstva. U analizi rezultata su korišteni parametrijski, odnosno neparametrijski testovi, te odgovarajući prikaz kontinuiranih vrijednosti. Kategorijske i nominalne vrijednosti prikazane su kroz apsolutne brojeve i njihove učestalosti. Razlike u kategorijskim varijablima analizirane su Hi-kvadrat test (χ2), dok su razlike u kvantitativnim vrijednostima analizirane t-testom. Konfirmatornom faktorskom analizom procijenjena je valjanost konstrukcije mjernog instrumenta. Za ispitivanje prikladnosti uzorka primijenjen je Kaiser-Meyer-Olkinova mjera za sve varijable zajedno. Rezultati: NPC skala u Hrvatskoj pokazala je izvrsnu pouzdanost. Podatci ukazuju na usklađenost samoprocjene profesionalnih kompetencija s izlaznim kompetencijama predviđenim obrazovnim programima nacionalnog kurikuluma za sestrinstvo. Najviša prosječna procjena usvojenosti kompetencija dobivena na skali za faktor Zdravstvena njega temeljena na dokazima [M=6,05; SD=0,75; nakon isključivanja ekstrema M=6,06; SD=0,72]. Analiza rezultata završenih studenata sestrinstva s različitih visokoškolskih ustanova pokazuje značajan utjecaj studija sestrinstva na različite aspekte sestrinske prakse. Postoji utjecaj drugih faktora, poput dobi i razine obrazovanja, na samoprocjenu profesionalnih kompetencija. Zaključak: NPC skala je valjana i pouzdana u procjeni profesionalnih kompetencija završenih studenata sestrinstva, što doprinosi i implementaciji skale u utvrđivanju i procjeni kvalitete obrazovnih programa sestrinstva i nacionalnog kurikuluma u Republici Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) Objectives: To assess the level of professional competence of nursing graduates using a validated scale and based on the obtained results, contribute to determining the quality of nursing study programs and the national curriculum implementation. Material and Methods: Validation of the Nurse Professional Competence scale and the determination of professional competency levels were conducted in four educational institutions for higher nursing education in Croatia. Nursing undergraduate and graduate students participated in the study. Parametric and non-parametric tests were used in the analysis, along with appropriate representation of continuous values. Categorical and nominal values were presented through absolute numbers and their frequencies. Differences in categorical variables were analysed using the Chi-square test (χ2), while differences in quantitative values were analysed using the t-test. The validity of the measuring instrument's construction was assessed using confirmatory factor analysis. The Kaiser-Meyer-Olkin measure was applied to examine the sample suitability for all variables together. Results: The NPC scale in Croatia demonstrated excellent reliability. The data indicate a consistency between self-assessment of professional competencies and the exit competencies outlined in the national nursing curriculum. The highest average competency adoption score was obtained for the Value-Based Nursing Care scale [M=6.05, SD=0.75; after excluding extremes M=6.06, SD=0.72]. Analysis of nursing graduates' results from different higher education institutions shows a significant impact of the institution on various aspects of nursing practice. There is an influence of other factors, such as age and education level, on self-assessment of professional competencies. Conclusion: The NPC scale is valid and reliable in assessing the professional competencies of nursing students, which contributes to the scale's use in determining and evaluating the quality of nursing education programs and the national curriculum in the Republic of Croatia.
Ključne riječi
Edukacija medicinskih sestara
Profesionalne kompetencije
Sestrinstvo
Sestrinska skrb
Ključne riječi (engleski)
Education Nursing
Profesional Competence
Nursing
Nursing care
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:184:352881
Datum promocije 2023
Projekt Šifra: uniri-pr-biomed-19-6 Naziv: Standardizacija i implementacija Nurse Professional Competence Scale u sestrinskoj profesiji u Hrvatskoj i Sloveniji Naziv: Standardization and implementation of Nurse Professional Competence Scale in nursing profession in Croatia and Slovenia Voditelj: Sandra Bošković Pravna nadležnost: Hrvatska Financijer: MZO Linija financiranja: Nema
Studijski program Naziv: Biomedicina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje biomedicine i zdravstvo (dr.sc)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-11-15 11:48:11