Abstract (croatian) | Priručnik za aktivno učenje u izradi sažetaka znanstvenih članaka i konferencijskih priopćenja, izlaganja
na posteru i usmenih izlaganja u biomedicini i zdravstvu pod naslovom Umijeće aktivnog sudjelovanja na
znanstvenim skupovima namijenjen je polaznicima istoimene radionice, odnosno studentima diplomske
razine sveučilišnih studija Medicina i Sanitarno inženjerstvo, ali i polaznicima drugih znanstvenih edukacija,
uključujući program cjeloživotnog učenja pod naslovom „Primjenjiva znanost za kliničare“. Osnovna vizija
i ideja bila je da se u strukturiranom obliku i na zanimljiv način polaznicima pruži mogućnost za razvijanje
kompetencija za izradu znanstvenih djela s kojima se najprije susreću u svojem znanstvenom radu –
sažetaka znanstvenih članaka i konferencijskih priopćenja. Priručnik je izrađen na temelju iskustva autora
u organizaciji, aktivnom i pasivnom sudjelovanju na brojnim znastvenim skupovima, kao i višegodišnjem
uređivanju časopisa Medicina Fluminensis – službenog znanstveno-stručnog časopisa Medicinskog
fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Hrvatskog liječničkog zbora – podružnica Rijeka.
Osnovni su ciljevi priručnika i pripadajuće nastave omogućiti stjecanje:
1. temeljnih znanja potrebnih za analitičko razmišljanje o znanstvenim djelima, s naglaskom na znanstvene
članke i konferencijska priopćenja
2. temeljnih vještina pisanja sažetaka znanstvenog članka i konferencijskog priopćenja, kao i izrade
izlaganja na posteru i usmenog izlaganja
U skladu s navedenim ciljevima, u ovom priručniku sadržane su brojne vrste zadataka za savladavanje
različitih razina znanja (kognitivna domena) i vještina (psihomotorna domena). Nastava se provodi
isključivo kroz metode aktivnog učenja, uključujući problemski orijentiranu nastavu (engl. problem-based
learning) i projektno orijentiranu nastavu (engl. project-based learning). Tijekom nastave, nastavnici
polaznike cijelo vrijeme strukturirano vode kroz zadatke u priručniku, omogućujući samostalan rad, kao i
rad u paru i skupini. Osim ovog priručnika, obavezna literatura za nastavu je i Metodološki priručnik za
organizaciju studentskih znanstvenih skupova. Naime, na kraju svake nastavne jedinice slijedi struktu rirano
ponavljanje osnovnih pojmova u obliku sažetih podsjetnika koji se nalaze u Metodološkom priručniku za
organizaciju studentskih znanstvenih skupova.
Sadržaj ovog priručnika i pripadajuće nastave podijeljen je u pet cjelina: (1) struktura i funkcija znanstvenih
članaka i pripadajućih sažetaka, (2) sažetak konferencijskog priopćenja, (3) izlaganje na posteru i (4)
usmeno izlaganje, nakon čega polaznici stečena znanja primjenjuju u izradi vlastitih sažetaka i izlaganja.
Nadalje, petu cjelinu čini feedback radionica na kojoj će polaznici pokazati stečeno znanje i vještine
primjenom na vlastitim primjerima sažetaka i izlaganja, a nastavnici će im pružiti povratne informacije o
izvršenim zadacima.
Urednica
Doc. dr. sc. Nina Pereza, dr. med. |