Scientific / art field, discipline and subdiscipline
INTERDISCIPLINARY AREAS OF KNOWLEDGE Cognitive Science (Natural, Technical, Biomedical and Healthcare, Social and Humanistic Sciences)
Scientific / art field, discipline and subdiscipline
BIOMEDICINE AND HEALTHCARE Clinical Medical Sciences
Abstract (croatian)
Priručnik za aktivno učenje u izradi prikaza slučaja kao znanstvenog članka pod naslovom Kako napisati
dobar prikaz slučaja? obavezna je literatura za polaznike istoimene radionice, odnosno studente
diplomske razine sveučilišnih studija Medicina, ali i za polaznike drugih znanstvenih edukacija, uključujući
program cjeloživotnog učenja pod naslovom „Primjenjiva znanost za kliničare“. Osnovna vizija i ideja bila
je da u strukturiranom obliku i na zanimljiv način polaznicima pružimo mogućnost za razvijanje
kompetencija za izradu prikaza slučaja kao vrste znanstvenog članka koja je u kliničkoj praksi izuzetno
vrijedna. Priručnik je izrađen na temelju iskustva autora u pisanju prikaza slučajeva, prevođenju
međunarodnih CARE smjernica na hrvatski jezik, kao i višegodišnjem uređivanju časopisa Medicina
Fluminensis – službenog znanstveno-stručnog časopisa Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i
Hrvatskog liječničkog zbora – podružnica Rijeka.
Osnovni su ciljevi priručnika i pripadajuće nastave omogućiti stjecanje temeljnih:
1. znanja potrebnih za analitičko razmišljanje o prikazu slučaja
2. vještina pripreme i pisanja prikaza slučaja
U skladu s navedenim ciljevima, u ovom priručniku sadržane su brojne vrste zadataka za savladavanje
različitih razina znanja (kognitivna domena) i vještina (psihomotorna domena). Nastava se provodi
isključivo kroz metode aktivnog učenja, uključujući problemski orijentiranu nastavu (engl. problem-based
learning) i projektno orijentiranu nastavu (engl. project-based learning). Tijekom nastave, nastavnici
polaznike cijelo vrijeme strukturirano vode kroz zadatke u priručniku, omogućujući samostalan rad, kao i
rad u paru i skupini. Na kraju određenih nastavnih jedinica, slijedi strukturirano ponavljanje osnovnih
pojmova u obliku sažetih podsjetnika koji se nalaze u Dodatku na kraju priručnika. Nakon dvodnevne
edukacije, polaznici pišu prikaz slučaja na temelju stvarnog bolesnika iz kliničke medicine.
Sadržaj ovog priručnika i pripadajuće edukacije podijeljen je u tri cjeline: (1) struktura i funkcija prikaza
slučaja, (2) smjernice za pisanje prikaza slučaja te (3) feedback radionica na kojoj će polaznici pokazati
stečeno znanje i vještine u obliku napisanog prikaza slučaja kao znanstvenog članka, a nastavnici koji
sudjeluju u provođenju radionice pružit će im povratne informacije o izvršenim zadacima.
Urednica
Doc. dr. sc. Nina Pereza, dr. med.